Aktualności

Wycieczka Ryga- Tallin- Helsinki

Bogaty plan wycieczki Ryga- Tallin- Helsinki zrealizowany!
▪️Najpierw zwiedziliśmy Rygę. Zajrzeliśmy do każdego z zakamarków Starego Miasta, Domu Bractwa Czarnogłowych, ratusza, budynku parlamentu, zespołu średniowiecznych kamieniczek i kościołów.
▪️Kolejne dni przeznaczyliśmy na wizytę w Tallinie. W czasie lekcji historii i kultury podziwialiśmy Górne i Dolne Stare Miasto, wzgórze Toompea, Sobór Aleksandra Newskiego, średniowieczne baszty obronne (m.in.: Wysoki Herman i Grubą Małgorzatę, na której umieszczono pamiątkową tablicę upamiętniająca brawurową akcję ORP Orzeł), średniowieczne ulice –Długą i Krótką Nogę, Ratusz miejski z 1404 roku, Aptekę z 1422 roku, Dom Wielkiej Gildii, Dom Bractwa Czarnogłowych, a także dzielnicę Pirita (miejsce regat olimpijskich).
▪️Wielu niezapomnianych wrażeń dostarczyła nam promowa przeprawa do Helsinek, w których zwiedziliśmy kościół w skale, katedrę , Plac Senacki, pomniki: Jana Sibeliusa i Aleksandra II.
▪️Zawitaliśmy również do typowego fińskiego miasteczka Porvoo z jego piękną, drewnianą i niezwykle kolorową zabudową i mogliśmy także skosztować pysznych miejscowych wyrobów czekoladowych.
▪️W drodze powrotnej odwiedziliśmy Parnawę- kurort uzdrowiskowy uchodzący za letnią stolicę Estonii. Wielkie wrażenie wywarły na nas kilometry szerokich piaszczystych plaż.